我迷上Damein Rice帶點滄桑的獨特嗓音
電影偷情搭配這首The Blower's Daughter主題曲
真是絕配
在寧靜的深夜裡聽別有一番滋味
這首歌是有關 Damein Rice 的黑管(單簧管)老師的女兒
她拒絕了Damein Rice
Damein Rice 這首歌錄了又刪錄了又刪除,
最後鼓起勇氣把那個女的帶到錄音是在她面前唱,
我們聽到專輯裡的這首歌就是她在她面前唱的!

The Blower's Daughter

And so it is
Just like you said it would be
Life goes easy on me
Most of the time
And so it is
The shorter story
No love, no glory
No hero in her sky

I can't take my eyes off of you
I can't take my eyes off you
I can't take my eyes off of you
I can't take my eyes off you
I can't take my eyes off you
I can't take my eyes...

And so it is
Just like you said it should be
We'll both forget the breeze
Most of the time
And so it is
The colder water
The blower's daughter
The pupil in denial

I can't take my eyes off of you
I can't take my eyes off you
I can't take my eyes off of you
I can't take my eyes off you
I can't take my eyes off you
I can't take my eyes...

Did I say that I loathe you?
Did I say that I want to
Leave it all behind?

I can't take my mind off of you
I can't take my mind off you
I can't take my mind off of you
I can't take my mind off you
I can't take my mind off you
I can't take my mind...
My mind...my mind...
'Til I find somebody new


就這樣吧
像妳所說的
我好像虛渡了
這段時光

就這樣吧
這短暫的故事
沒什麼值得驕傲
沒有瘋狂的愛戀
也沒有留戀於什麼人

但我的視線因妳而停留
妳的身影願意等待嗎?

就這樣吧
像妳說的
我們應該讓回憶隨風散去
不再留戀

就這樣了嗎?
看著妳的心與冰冷的海水重疊
還有被妳否定的我

我真的無法讓妳從我的視線離去
我真的不希望妳就這樣遠走

我有說我恨你嗎?
我們的曾經
我們的這一切你覺得我忘的掉嗎?

我已經把妳身藏在我的心
我的心.....已為妳封鎖
直到遇到另一個世界的妳...


arrow
arrow
    全站熱搜

    遊神曾晞遨 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()