上次看慾望城市電影時,對女主角在床邊讀拿破崙及貝多芬的情詩那幕,
感到非常浪漫,今天上網查到了,與大家分享。

The Third Letter
第三封信


Good morning, on July 7
早安 七月七日


Though still in bed, my thoughts go out to you, my Immortal Beloved,
儘管還窩在床上,我的思緒飛到你的身邊,我不朽的摯愛


now and then joyfully, then sadly,
waiting to learn whether or not fate will hear us
偶爾歡愉,有時憂鬱,等著學會了解命運是否聽見我們的吶喊


I can live only wholly with you or not at all
我只能活在全然擁有妳,或完全沒有你的世界裡


Yes, I am resolved to wander so long away from you
是的,我斷然離開你漫無目的的遊蕩


until I can fly to your arms and say that I am really at home with you,
直到我飛回你的懷抱,才真正回到了家與你同在


and can send my soul enwrapped in you into the land of spirits
回到了心靈的園地,全心圍繞著你


Yes, unhappily it must be so
是啊! 必定是如此


You will be the more contained since you know my fidelity to you.
你越是知道我對你的忠誠, 你將越從容


No one else can ever possess my heart - never - never –
再也沒有人可以佔據我的心,絕無,絕無….


Oh God, why must one be parted from one whom one so loves
天啊!為什麼如此深愛一個人卻要被迫分離


And yet my life in V is now a wretched life
如今我在V(維也納)的生活是如此悲慘


Your love makes me at once the happiest and the unhappiest of men
你的愛讓我極為歡喜,讓我極為憂愁


At my age I need a steady, quiet life
在這年紀,我需要穩定平靜的生活


can that be so in our connection?
在我們的關係中可能這樣嗎?


My angel, I have just been told that the mailcoach goes every day
我的天使,我剛剛聽說郵遞馬車每天送信


therefore I must close at once so that you may receive the letter at once
因此我必須立刻停筆,你方可馬上收到我的信


Be calm, only by a calm consideration of our existence
can we achieve our purpose to live together
冷靜呀!只有在冷靜的思慮下,才能實現我們要生活在一起的目標


Be calm - love me - today - yesterday - what tearful longings for you -
you - you - my life - my all - farewell.
冷靜呀!愛我,今日,昨日,含淚渴望見到你…….,我的生命,我的全部,再會


Oh continue to love me -
never misjudge the most faithful heart of your beloved.
持續愛我!請別誤判我最最忠貞的心


ever thine
是你的


ever mine
是我的


ever ours
是我們的
arrow
arrow
    全站熱搜

    遊神曾晞遨 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()